Zoeken in deze blog

dinsdag 21 december 2010

Op zoek naar kopers voor je 2e hands auto

Belangrijke keuzes

Je hebt besloten om je auto te gaan verkopen. Een hele stap waar meerdere motivaties aan ten grondslag kunnen liggen. Snel een som geld nodig, een lening aflossen of je gaat een andere auto kopen etc, etc. Vanaf dit punt sta je voor een aantal belangrijke keuzes en vraagstukken:

Hieronder een aantal waar je jezelf wellicht in herkent:

·         Hoeveel wil ik voor mijn auto ontvangen?
·         Hoe weet ik dat ik niet teveel of te weinig vraag?
·         Waar zet ik mijn auto te koop?
·         Ik wil de (verkoop-)kosten binnen de perken houden
·         Hoe zit het met de veiligheid?

Hoeveel wil ik voor mijn auto ontvangen?

Dat is gelijk de belangrijkste vraag waar je maar moeilijk antwoord op krijgt op al die verschillende auto verkoopsites. Toch vreemd. Je kunt er wel je auto verkopen of te koop aanbieden maar wat je nu voor je auto moet vragen daar krijg je geen hulp bij. Als consument is het ondoenlijk om maar te gokken wat je moet vragen. Je wordt immers ook niet verwacht om, wanneer je je huis te koop zet er zelf maar een bedrag op te plakken? Gelukkig is daar nu verandering in gekomen. Via de auto (ver-)koopsite www.autovide.nl kun je heel eenvoudig én correct een waarde berekening van je auto maken. Binnen een mum van tijd weet je wat de inruilwaarde van je auto is en wat de reële verkoopprijs kan zijn.

Hoe weet ik dat ik niet teveel of te weinig vraag?

Op deze manier heb je een goed inzicht gekregen van de waarden van JOUW auto. Door het beschikbaar stellen van een 100% onafhankelijke auto database welke auto gegevens bijhoudt over alle auto transacties van de afgelopen 40 jaar heb je een solide tool achter je staan om de juiste verkoopprijs te bepalen.

Waar zet ik mijn auto te koop?

Er is in Nederland geen gebrek aan auto verkoopsites, integendeel. Maar ook nu ligt de bal weer in jouw hoek om te bepalen voor welke auto verkoopsite je kiest. Ze doen allemaal hun best om jou als klant binnen te halen wat prima is. Het kan wel verwarrend zijn om tussen de tientallen websites nu net de keuze te maken waar jij het meest profijt gaat hebben. Je moet je afvragen:
ü  Is dit een site waar iedereen kan kopen en verkopen?
ü  Zitten er alleen autohandelaren achter?
ü  Hoe gaat het allemaal in zijn werk?
ü  Hoe zit het met de voorwaarden als ik een auto koop of verkoop?

Dat zijn toch essentiële vraagstukken waarvan ook niet verwacht mag en kan worden dat jij dat alleen gaat zitten uitzoeken. En nog steeds is je auto nergens te koop aangeboden en lopen je autoverzekering en wegenbelasting gezellig door..

Ik wil de (ver-)koopkosten binnen de perken houden

Een hele logische stelling. Al die verschillende auto verkoopsites vragen je allemaal om:
·         Een account aan te maken
·         Je privégegevens achter te laten
·         Een inlognaam en wachtwoord aan te maken
·         Een wervende verkooptekst in te voeren
·         Foto’s te uploaden
·         Etc, etc.

En geregeld zijn er kosten aan verbonden om:

·         Je advertentie te plaatsen
·         Je auto te verkopen (het aanbieden is weliswaar gratis)

De oplossing is eenvoudig

Ook hiervoor is er een haast kinderlijk eenvoudig oplossing gekomen. Op de autosite www.autovide.nl zijn er speciaal voor consumenten de zgn. Advertentiepakketten gemaakt. Een handige oplossing welke jou ook nog eens heel veel geld besparen.

Al vanaf € 15

Al vanaf € 15 wordt jouw auto 4 weken lang op 18 auto verkoopsites te koop aangeboden. Je hoeft slechts 1x je advertentie in te voeren, een anoniem account aan te maken en je bent klaar. Is het zo simpel? Ja, zo simpel is het. En zo hoort het ook! Auto verkoopsites als www.autotrack.nl of www.marktplaats.nl maken uiteraard deel uit van het assortiment van de Autovide Advertentiepakketten.

Meer auto verkoopsites voor minder geld

Op Autotrack.nl kost het jouw al meer dan € 16 om 4 weken je advertentie te plaatsen. Autotrack zet je auto vervolgens wel op een 3-tal andere verkoopsites (UPCLive.nl, MSN.nl en AD.nl) waarmee je 4 auto verkoop sites bereikt. Daarnaast wordt je auto gepresenteerd in 7 dagbladen welke deel uitmaken van de Wegener groep. Dat is bij Autovide niet anders maar bij Autovide heb je voor minder geld méér auto verkoopsites.

Jouw voordelen

ü  Meer kans op het vinden van de koper van jouw auto voor de beste prijs.
ü  Minder kosten maken
ü  Geen talloze accounts maken
ü  Geen talloze wachtwoorden verzinnen en aanmaken
ü  Niet keer op keer je auto advertentie opnieuw invoeren
ü  En ga zo maar door.

Binnenkort gaan we het hebben over zekerheden en verplichtingen. Bij de koop en verkoop van 2e hands auto’s.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten